آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه مهار شد + جزییات (۱۸ تیر ۱۴۰۳) حمله سارق سابقه دار به ماموران پلیس با چاقو جاده هراز مسدود شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) قتل راننده تهرانی با یک گلوله در سرش هفت آسیب خطرناک تاتو و خالکوبی که از آن بی خبر هستید کشف ۲۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری سه قاچاقچی در تهران بازداشت یک زن به دلیل سرقت پست‌های مخابراتی حریق انبار چوب و مبل در خیابان کلاهدوز مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) سرگذشت دردناک عروس دایی| پای دختران خیابانی در میان بود حکم حبس و شلاق برای جوان فریبکار روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات
سرخط خبرها

نیازمند معلمی هستیم که با اقتضائات امروز جامعه سازگار باشد

  • کد خبر: ۱۶۰۷۴۲
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
نیازمند معلمی هستیم که با اقتضائات امروز جامعه سازگار باشد
دبیر علمی همایش ملی و بین‌المللی تربیت معلم و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانش‌آموزان ما دانش‌آموزان سابق نیستند، آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا‌ کرده و سازگار شدن دانش‌آموزان با این ساختارهای فرهنگی و اجتماعی سخت شده، بنابراین نیازمند معلمی هستیم که خود را با این اقتضائات سازگار کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین کارشکی در نشست خبری ششمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تربیت معلم که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت پدیده پیچیده و تاثیرگذاری است که تحت تاثیر تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیادی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما پیچیده شده و دانش‌آموزان ما دانش‌آموزان سابق نیستند، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و سازگار شدن دانش‌آموزان با این ساختار‌های فرهنگی و اجتماعی سخت شده، بنابراین نیازمند معلمی هستیم که خود را با این اقتضائات سازگار کند. امروز با پیچیدگی که اتفاق افتاده نظام تعلیم و تربیت بین رشته‌ای و بین بخشی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تنها یاد گرفتن فیزیک و یادگیری ما را معلم نمی‌کند، هنر تدریس، روش‌ها و فنون تدریس، تکنولوژی آموزشی و دانش روانشناسی نیاز است. در این شرایط معلم باید بتواند خود را سازگار کند. سازوکار‌های زیادی برای توسعه حرفه معلمان اندیشیده شده که یکی از مهم‌ترین تحولات آن دانشسرا‌های تربیت معلم، تربیت معلم‌ها و دانشگاه فرهنگیان بود که به شکل رسمی این اتفاق می‌افتد.

دبیر علمی همایش ملی و بین‌المللی تربیت معلم گفت: از ابتدای تاسیس دانشگاه فرهنگیان این ششمین همایش است. دانشگاه تهران، شیراز و خوارزمی برگزارکنندگان دوره‌های قبلی با همکاری دانشگاه فرهنگیان بودند و در ششمین همایش دانشگاه‌های متعددی از جمله تهران، علامه، خوارزمی، شیراز و چند دانشگاه دیگر شرکت دارند که دانشگاه‌های فرهنگیان و فردوسی نقش مهم‌تری دارند.

کارشکی با بیان اینکه کرونا تحولات قابل توجهی ایجاد کرد و منشا تغییرات گسترده‌ای در نظام یادگیری و آموزش بود، عنوان کرد: این همایش در تابستان ۱۴۰۱ تصویب شد و متخصصان تا آذر ماه فرصت داشتند مقالات خود را برای دبیرخانه همایش ارسال کنند. با تمدید مهلت تا اسفند ماه ۲۴۲ مقاله دریافت و هر مقاله حداقل دو بار داوری شد. در مجموع ۱۳۳ مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شد که ۴۸ ارائه شفاهی در سه سالن و همزمان ۸۵ پوستر به ترتیب زمانی ارائه خواهد شد. بیشترین استقبال از آموزش‌های مجازی و دیجیتال شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ما از همه کشور‌ها دعوت کردیم، اما چند موضوع موجب شد استقبال خوبی صورت نگیرد که یکی از مسائل کرونا بود. ممکن است استقبال گسترده بین‌المللی صورت نگیرد، اما برای اولین همایش خوب است که با این رویکرد وارد میدان شدیم.

وی بیان کرد: در این همایش ۴ مقاله خارجی به زبان خارجی داریم و ۲ مقاله از خارج کشور توسط ایرانیان مقیم خارج از دو کشور ژاپن و کانادا به شکل مجازی ارائه خواهد شد. مقالات پذیرفته شده در کتابچه الکترونیکی قرار می‌گیرد که در پایگاه همایش و ISC (موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام) در دسترس خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->